Case Study – Na Ratunek
Przebudowa strony internetowej bez uwzględnienia zasad SEO i pozycjonowania może skutkować efektem odwrotnym do zamierzonego. Nagle dzieje się coś dziwnego – jest nowa, lepsza strona, ale gwałtownie zmniejsza się ilość klientów. Okazuje się, że strona wypadła niemal całkowicie z wyszukiwarki Google. A co za tym idzie firma, będąca jej właścicielem, mocno to odczuła („po kieszeni”). Mniej klientów. Mniej zamówień. Mniej wszystkiego.
Podjęte działania związane z poprawą SEO on-site oraz wdrożenie długofalowego pozycjonowania sprawiły, że serwis zaczął odzyskiwać utraconą w Google widoczność. Klienci zaczęli odnajdywać stronę i składać zamówienia.
Istotne jest to, że właściciele dość szybko zorientowali się, że coś jest nie tak. Miesiąc po incydencie rozpoczęliśmy współprace i działania SEO oraz pozycjonujące.
Wykres „Słowa kluczowe i ruch” (Semstorm) gdzie TOP10 (niebieski) i TOP20 (granatowy). Widać wyraźnie, że uruchomienie nowej wersji strony miało miejsce w wakacje 2021 roku. Po niespełna roku serwis nieomal odzyskał straconą pozycję. Zaś do końca roku 2022 strona nie tyle odzyskała ile uzyskała najlepszą sytuację w całej dotychczasowej historii. A dzięki kontynuacji mocnego pozycjonowania, firma cieszy się coraz większa ilością klientów i zamówień…